Dankort betaling i Prestashop

Dankortet er jo som bekendt det mest udbredte betalingsmiddel i Danmark, når der bliver handet på nettet. Derfor er det også vigtigt at du tilbyder den betalingsform, hvis du vil sælge noget online. Men hvordan får du koblet et dankort på din Prestashop?

For det første skal du have styr på din webshop, den skal være klar til salg. Dernæst skal du have en indløsningsaftale med Nets, og sidst men ikke mindst, skal du vælge en Betalingsgateway der kan håndtere den krypterede kontakt mellem Nets (tidl. PBS) og kunden. Til det formål vil jeg anbefale Quickpay, der tilbyder API så du kan hæve pengene fra din Prestashop. Quickpay er trods det udenlandsk klingende navn pære dansk. De holder til i Aarhus. Min erfaring med Quickpay går 4 år tilbage i tiden, så tør godt anbefale at du får en stabil og professionel udbyder.

Quickpay stiller en række moduler til håndtering af betaling til rådighed for sine kunder. Det dækker langt de fleste shopping systemer der bruges i Danmark. Faktisk er der moduler til 44 shop systemer i skrivende stund. Desuden understøtter Quickpay en lang række af betalingskort inkl. Netbank betaling til Danske Bank og Nordea. Desuden Ikano, Payex, Paypal, Sofort og iBill. Alt hvad du behøver til din shop og et webhotel.

Quickpay tilbyder nem opsætning i bl.a. osCommerce, Prestashop og WordPress.
Kan håndtere alle de anerkendte korttyper der bruges i Danmark.
Nem administration af kontrolpanel.
Godkendt af Nets (Det tidligere PBS)
Prøv gratis før du køber.

En forudsætning for at kunne modtage betalinger i din webshop, er at du er godkendt af Nets (Tidligere PBS) Desuden skal du have en aftale med en betalingsgateway, der kan håndtere den krypterede kontakt mellem din webshop og Nets. Som tidligere nævnt er der ingen oprettelsesgebyr forbundet med denne betalingsgateway. Du kan til enhver tid opsige igen, inden udgangen af kvartalet, da der faktureres 3 måneder forud.

For at kunne bestille en Gateway hos Quickpay kræves følgende oplysninger: Navn, Adresse, Postnr, By, E-mail, Firmanavn, CVR (Momsnummer), EAN (Hvis du har) og Shopsystem.

Hvis du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte mig, så finder vi en løsning.

Skriv et svar