Mine rejser

Paris med Air France 2015

Godt bombet, efter en alt for kort nattesøvn, skulle vi afsted mod lufthavnen. Der var afgang fra CPH 9:55, vi skulle flyve med Air France, det var en rigtig god oplevelse! Ud af gaten, ud på banen og vups så var vi oppe i flyvehøje. Så kom den obligatoriske salgs vogn gennem flyet, de ville […]

Cabrera-2-2015

Mallorca med Norwegian 2015

Det hele startede med at vi skulle afsted i god tid, vi gider ikke komme for sent til vores ferie! Kl. 14 var der afgang fra Ringsted, nåede lige en hurtig fødselsdag ved middagstid inden afgang. Afsted mod Kastrup det gik, gennem vejarbejde ved Køge og videre ind mod CPH. Her fandt vi sidste mand […]

Valdemars Slot

Valdemars Slot, Tåsinge

Når turen går til Fyn, så tag forbi Valdemars Slot, du finder slotte på Tåsinge. Du starter dit besøg med at gå op til hovedbygningen, her går du gennem døren og køber en billet inde på den anden side. Turen starter med at gå gennem stuerne, hvor efter du ender oppe på loftet hvor der […]

20140619_143640

Danmarks Jernbanemuseum

I min sommerferie på Fyn kom vi forbi Danmarks Jernbanemuseum, det ligger lige ved siden af Odense Banegård, så hvis du kommer der forbi, så hop af toget og nyd udstillingen. Det ser ikke så stort ud ude fra, men hallen er dyb og der er rigtig mange tog, både gamle damplokomotiver og nyere tog. […]

20140617_141225

Egeskov – En hyggelig dag for familien

Her i sommers havde jeg fornøjelsen af at bruge en dags tid på Egeskov, det levende slot på fyn. Vi ankom i uge 26, hvor der ikke var prop fyldt med turister, så man kunne nemt og ubesværet gå rundt og nyde udstillingerne og det gamle slot. Egeskov har alt hvad et rigtigt slot skal […]

Frilandsmuseet

I sidste måned drog jeg afsted mod Frilandsmuseet i selskab med min kæreste. Udgangspunktet var København, hvorfra vi tog toget efter en kort togtur skiftede vi til en mindre lokalbane, Nærumbanen, og stod af på Brede Station, hvorfra der er ca. 15 min gåtur til Frilandsmuseet. Vejret var herligt, så der var ingen problemer i […]