Tips til webshoppen

Når en potentiel kunde, lander på din webshop, så et det vigtigt at din butik ser indbydende og overskuelig ud. Det nytter ikke noget at have en hjemmeside fra 1990, meget få vil finde den troværdig og opdateret i dag.

E-mærke

Når du har styr på webshoppens design, så kan et E-mærke være en god idé til at styrke, den potentielle kundes tillid til butikken. Langt de fleste danskere kender E-mærket, og specielt op til jul vil E-mærket køre annoncer i tv, der gør opmærksom på deres eksistens. (Får ingen provision ud af at anbefale E-mærket). Fordelen ved E-mærket er den juridiske vejledning og ekstra fordele, som en butik der ikke er e-mærker, ikke nødvendigvis overholder. Der er en basal lovgivning, men E-mærkets regler giver forbrugeren ekstra sikkerhed. E-mærket er ganske vist ikke den billigste grafik du kan sætte på din hjemmeside, men afhængigt at branche kan den betale sig selv. Test, test test.

Alternativer

Dine potentielle kunder kommer, med højest sandsynligvis fra Google. Det vil sige at de har søgt, efter et produkt og fundet din hjemmeside. Lad os bruge eksemplet kaffemaskiner. Kunden søger måske efter en rød kaffemaskine, men den der fremhæves på din hjemmeside er en sort kaffemaskine. Hvis kunden ikke finder det han/hun har søgt efter, så returnerer vedkommende tilbage til Google (Vi har nemlig ikke tålmodighed, når vi sidder foran skærmen). Det kan derfor være en god idé at vise produkt alternativer på samme side.

Samlet pris

Du kender det måske godt, du finder den ønskede varer og lægger den i kurven, nu kommer der så 200 kr. oven på prisen i fragt. Enten accepterer du ekstra prisen, eller også ser du, om du kan få den billigere et andet sted. Hvis du vil holde på dine kunder, så giv dem den fulde pris fra staten af, hvis det er muligt. Det er desværre ikke alle webshop systemer der understøtter denne mulighed. Men i nogen af dem kan man trylle lidt, så det kommer frem. Hvis kunden kan se den samlede pris på samme side, så har du vundet lidt af det tabte tilbage. Der kan dog stadig være et frafald hvis dine fragtomkostninger er for høje. Kunderne har som regel et andet billede af fragtomkostninger, end din vognmand.

Hund i indkøbskurv
© javier brosch – Fotolia.com

Skriv et svar